4 Golongan Laki-laki yang Akan Ditarik Wanita ke Neraka







RUMAH KU BERBAGI - Kali ini kami akan membagikan informasi 4 golongan laki-laki yang akan ditarik oleh wanita ke neraka.

Namun dalam artikel ini bukan untuk memperkecilkan wanita tetapi sebaliknya yaitu supaya kaum lelaki memainkan peranannya dengan hak dan saksama serta berwaspada akan tanggung-jawab yang dipikul.

Dilansir rumahkuberbagi.com dari berbagai sumber, berikut 4 golongan laki-laki yang akan ditarik wanita ke neraka.

1. Ayahnya


Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia, dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajarkan sholat, mengaji dan sebagainya, kemudian dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat, maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya karena seorang ayah tidak cukup hanya dengan memberi kemewahan dunia saja.   


2. Suaminya


Apabila sang suami tidak memperdulikan tindak tanduk istrinya. Bergaul bebas, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahramnya, apabila suami membiarkan seorang istri meninggalkan sholat, tidak berpuasa maka dia akan turut ditarik oleh istrinya.


3. Abang-abangnya


Apabila ayahnya sudah tiada, tanggung jawab menjaga marwah wanita jatuh ke bahu abang-abangnya, jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya saja dan adik perempuannya dibiar melenceng dari ajaran Islam maka tunggulah tarikan adiknya di akhirat kelak.


4. Anak Lelakinya


Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, bila ibu membuat kemungkaran dan sebagainya maka anak itu akan dipersoalkan dan dipertangungjawabkan di akhirat kelak. Nantikan tarikan ibunya ke neraka.


Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan saja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat, maka sebagai kaum lelaki yang bergelar ayah/suami/abang atau anak harus memainkan peranan mereka.

Lebih baru Lebih lama